ΑΡΧΙΚΗ  |   BODYBUILDING FORUM |   
   
   

Κατηγορίες Άρθρων

  Γενικά
  Διατροφή
  Συμπληρώματα Διατροφής
  Προετοιμασία Αγώνων
  Απώλεια Λίπους
  Προπονήσεις
  Αγώνες Bodybuilding
  Φωτογραφίες Αγώνων
  Ασκήσεις Bodybuilding
  Γυναικείο Fitness
  Για Αρχάριους
  Επιστήμη & Έρευνα
  Συνεντεύξεις
  Videos
  Bodybuilding News

Bodybuilding Forum
  Αρχική Σελίδα Forum
  Φόρμα Εγγραφής
  Επικοινωνία

Σελίδες Bodybuilding
  Ασκήσεις Με Βάρη
  e-Store
  Διαφήμιση

Γνώμες Μελών
  Πατήστε εδώ για να
δείτε τι λένε τα μέλη
μας για την ιστοσελίδα
και το forum μας!


 


 
Πρωτείνες & Bodybuilding: Τα δομικά υλικά των μυών

Πρωτείνες - Τα δομικά συστατικά των μυών
Από την ομάδα του
Bodybuilders.gr


Οι πρωτείνες είναι τα δομικά συστατικά του οργανισμού μας. Χωρίς αυτές δεν θα μπορούσαμε να αντικαταστήσουμε ή να επιδιορθώσουμε τα κύτταρα του οργανισμού μας. Ο οργανισμός ενός μέσου άνδρα 70 κιλών περιέχει περίπου 11 κιλά πρωτείνη. Σχεδόν η μισή από αυτή βρίσκεται στους σκελετικούς μυς.

ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ
Οι πρωτείνες έχουν πολλές χρήσεις στον οργανισμό μας. Είναι κύριο συστατικό πολλών δομικών ιστών, όπως η επιδερμίδα και το κολλαγόνο, το οποίο βρίσκεται στον συνδετικό ιστό, αλλά και στους τένοντες και τους συνδέσμους. Το αίμα χρειάζεται πρωτείνη για τα ερυθροκύτταρα, τα λευκοκύτταρα και πολυάριθμα συστατικά του πλάσματος. Η ανοσία του οργανισμού σας εξαρτάται από πρωτείνη, η οποία χρειάζεται για τη δημιουργία των αντισωμάτων και των λευκοκυττάρων που αντιμετωπίζουν την ασθένεια. Τα ένζυμα και μερικές ορμόνες ( για παράδειγμα, η ινσουλίνη) είναι επίσης πρωτείνες.

Εάν η δίαιτά σας δεν σας παρέχει ικανοποιητική ποσότητα ενέργειας, ο οργανισμός σας θα χρησιμοποιήσει τελικά δομικές πρωτείνες (πρωτείνες οι οποίες εμπεριέχονται στη βασική δομή του σώματος). Ο οργανισμός σας μπορεί να προσαρμοστεί στην έλλειψη πρωτεινών για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Ωστόσο, καταστάσεις όπως το τραύμα, η λοίμωξη, ο καρκίνος, ο αρρύθμιστος διαβήτης και η ασιτία μπορεί να προκαλέσουν σημαντικές απώλειες πρωτείνης.
Σε αυτές τις περιπτώσεις ο οργανισμός αρχίζει να χάνει μυικό ιστό για να παράγει την αναγκαία ποσότητα ενέργειας. Εάν αυτή η κατάσταση δεν ελεγχθεί, μπορεί να γίνει επικίνδυνη για την ίδια τη ζωή.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ
Οι πρωτείνες είναι μεγάλες χημικές ενώσεις που αποτελούνται από μικρότερες μονάδες που λέγονται αμινοξέα. Τα αμινοξέα περιέχουν άνθρακα, υδρογόνο, οξυγόνο, άζωτο και μερικές φορές θείο. Όλα τα αμινοξέα έχουν μία ομάδα οξέος και μία αμινομάδα που ενώνονται με ένα άτομο άνθρακα.
“Άμινο” είναι το χημικό όνομα για τον συνδιασμό αζώτου και υδρογόνου σε αυτές τις ενώσεις.
Η αμινομάδα ενός αμινοξέος μπορεί να συνδεθεί με την καρβοξυλική ομάδα ενός άλλου αμινοξέος και να δημιουργήσει ένα δεπεπτίδιο. Ο σύνδεσμος αυτός ονομάζεται πεπτιδικός δεσμός. Όταν ενώνονται περισσότερα από 2 αμινοξέα, σχηματίζεται ένα πολυπεπτίδιο. Μι ατυπική πρωτείνη μπορεί να περιλαμβάνει 500 ή και περισσότερα αμινοξέα που έχουν συνδεθεί μεταξύ τους.
Το μέγεθος και η μορφή του κάθε πολυπεπτιδίου καθορίζει ποια πρωτείνη είναι και ποια είναι η λειτουργία της. Μερικές πρωτείνες αποτελούνται από διάφορα πολυπεπτίδια. Κάθε είδος στη φύση έχει τις δικές του χαρακτηριστικές πρωτείνες. Οι πρωτείνες των μυών του ανθρώπου, για παράδειγμα, είναι διαφορετικές από εκείνες των μυών ενός μοσχαριού.

Τα αμινοξέα ενώνονται με πεπτιδικούς δεσμούς για τον σχηματισμό πολυπεπτιδίων, τα οποία μπορεί να είναι σύνθετες αλυσίδες. Το μέγεθός τους και το σχήμα τους καθορίζουν το είδος της πρωτείνης και τη λειτουργία της (ΑΑ=αμινοξύ)

ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ

Οι πρωτείνες διασπώνται σε αμινοξέα και μικρά πεπτίδια από ένζυμα (πρωτεάσες) στο έντερό σας. Τα μικρά πεπτίδια και τα αμινοξέα μεταφέρονται μέσω της κυκλοφορίας του αίματος στο ήπαρ, όπου χρησιμοποιούνται ή μεταφέρονται στα κύτταρα του οργανισμού σας. Το ήπαρ σας είναι το κυριότερο σημείο μεταβολισμού των αμινοξέων και των πρωτεινών.
Τα αμινοξέα αλλάζουν χημικά για να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή ενέργειας και μετατρέπονται σε ουρία (η μορφή με την οποία απεκκρίνονται) ή μετατρέπονται σε άλλα αμινοξέα ή πρωτείνες. Μερικές πρωτείνες, όπως το κολλαγόνο στον συνδετικό ιστό ή τους τένοντες, είναι πολύ ανθεκτικές στην πέψη και περνούν κατά μήκος του εντέρου σας χωρίς να μεταβάλλονται, προς απέκκριση.

Όλες οι πρωτείνες που χρειάζεται ο οργανισμός σας μπορούν να δημιουργηθούν από 20 διαφορετικά αμινοξέα. Ο οργανισμός σας μπορεί να συνθέσει ορισμένα από αυτά τα αμινοξέα, αλλά υπάρχουν 8 τα οποία δεν μπορούν να συντεθούν από τον οργανισμό σας και πρέπει να παρέχονται από τη δίαιτά σας. Αυτά ονομάζονται απαραίτητα αμινοξέα. Τα παιδιά χρειάζονται 2 επιπλέον αμινοξέα για την ανάπτυξή τους.

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ
Οι πρωτείνες βρίσκονται σε προιόντα ζωικής προέλευσης όπως το κρέας, το ψάρι, τα αβγά, το γάλα και τα προιόντα του και σε φυτικής προέλευσης προιόντα, όπως τα δημητριακά και τα όσπρια. Όλες οι πηγές πρωτείνης περιέχουν μερικά από τα απαραίτητα αμινοξέα, αλλά σε διαφορετικές ποσότητες. Ορισμένα τρόφιμα, όπως το γάλα και τα αβγά, περιέχουν σχεδόν την ιδανική αναλογία αμινοξέων, αλλά συνήθως δεν περιέχουν ένα απαραίτητο αμινοξύ ή το περιέχουν αλλά σε ανεπαρκείς ποσότητες.
Είναι, επομένως, σημαντικό να προσλαμβάνουμε μια ποικιλία από πηγές πρωτείνης ώστε να εξασφαλίζουμε την επαρκή πρόσληψη όλων των απαραίτητων αμινοξέων.

Προτεινόμενο
Link: Συστήματα & μεθόδοι προπόνησης bodybuilding



 Περισσότερες πληροφορίες στην κατηγορία
Άρθρα Για Διατροφή Bodybuilding Και Μυική Ανάπτυξη
  Πρόγραμμα Διατροφής Όγκου Με ή Χωρίς Συμπληρώματα
  Διατροφή Bodybuilding - Επιλογές Τροφών Ανά Γεύμα
  Λίστες Τροφών Για Διατροφή Bodybuilding & Fitness
  Τα Εξαιρετικά Οφέλη Των Αναγκαίων Λιπαρών Οξέων
  Ψάρι & Διατροφή Bodybuilding - Διατροφικά Στοιχεία
  Καθαρή Διατροφή vs Διατροφή Junk Food Σε Έλλειμμα
  Διατροφή Για Κοιλιακούς - Μία Λάθος Προσέγγιση
  Σπιτικό Ρόφημα Όγκου Για Γρήγορους Μεταβολισμούς
  Λαχταριστά Muffin Στη Διατροφή Γράμμωσης?
  Το Μοσχάρι Στη Διατροφή Bodybuilding
  Μεταπροπονητική Διατροφή - Απλοποίηση & Χρονισμός
  Η Διατροφή Bodybuilding Του Arnold Schwarzenegger
  Διατροφή Για Όγκο - Πλήρες Πλάνο Όγκου & Γεύματα
  Διατροφή Μετά Την Προπόνηση Με Βάρη
  Αμινοξέα - Ποιά Είναι Απαραίτητα Για Bodybuilding
  Διατροφή Για Αύξηση Άλιπης Μυικής Μάζας Γρήγορα
  Συμβουλές Bodybuilding Για Ανάπτυξη Όγκου
  Λίπη: Είδη Και Ο Ρόλος Τους Στη Διατροφή Μας
  Υδατάνθρακες - Κατηγορίες Και Σημασία Στη Διατροφή
  Αυξημένοι Υδατάνθρακες Μεταπροπονητικά
  Η Σημασία Του Ψαριόυ Στη Διατροφή Ενός Bodybuilder
  Πρόσθετα Τροφίμων Και Διατροφή Για Bodybuilders
  Σωστή Διατροφή Bodybuilders: Βιταμίνες & Μέταλλα
   

    Olympia Weekend 2016

   

   

   
   

Έλληνες Πρωταθλητές
Σπύρος Μπουρνάζος - Spyros Bournazos
Στράτος Αργυράκης
Μιχάλης Κεφαλιανός - Michael Kefalianos
Βασίλης Μπουζιανάς
Σάκης Τσιλιγκούδης
Αλέκος Σιατραβάνης
Παναγιώτης Σιώτης
Γιάννης Γρίμμης
Βαγγέλης Φύτρος
Μανώλης Καραμανλάκης - Manolis Karamanlakis
Νίκος Σιγάλας
Ιωάννης Γκίνης
Νίκος Αντώνης
Δημήτρης Αναστασάκης
Σταύρος Παπαδόπουλος
Μανώλης Τζινίδης
Δαυίδ Μπαλάσας

Έλατε στην παρέα μας στο Bodybuilders.gr Facebook fan page. Βρείτε Μας Στο Google+ Πατήστε εδώ για να δείτε τα πιο πρόσφατα μας video στο YouTube!

 

 
   
   


ΑΡΧΙΚΗ     |     ΑΡΘΡΑ     |     BODYBUILDING FORUM     |     ΝΕΑ BODYBUILDING  

 Bodybuilding Resources - Αυτόγραφα Bodybuilding - Αγώνες Bodybuilding 2015 

Προστασία Περιεχομένου Copyscape - Οι Παραβάτες Θα Διωχθούν Νομικά

All Rights Reserved 2004 - 2016 © Bodybuilders.gr  -  Designed by METAFORCE
Ιατρικό Disclaimer - Όροι Χρήσης